Vaststellingen en doelstellingen |
Elk aanbod vereist informatie; elke verkoop vereist onderhandeling. Pas de onderhandelingstechnieken toe om uw verkoopresultaten te verbeteren! De verkopers dienen inderdaad oplossingen te vinden om: |
- Het verkoopcontact in de meest onvoorziene omstandigheden te leren voorbereiden: de gesprekspartner snel te leren kennen en te begrijpen hoe hij dient te worden aangesproken.
- Te leren hoe de aankoop op aangename wijze zowel voor de aankoper als voor de verkoper te doen verlopen
- Te leren overtuigen: de argumenten uitkiezen en de bezwaren beantwoorden.
- Te leren afsluiten: een of meerdere verbintenissen onmiddellijk kunnen bekomen.
|
Toegevoegde waarden en resultaten van de voorgestelde methode: |
- De voorgestelde vorming verschilt van de meeste vormingen in marketing en in verkooptechnieken door haar hoge graad van interactieve tussenkomsten van de deelnemers.
- Elke vorming begint met een vragenlijst, in meer dan 400 ondernemingen getest, om na te gaan of met de succesfactoren van de commerciële praktijken wordt rekening gehouden, en vervolgens, om de verbeteringspunten te bepalen die aan de verwachtingen van elke deelnemer beantwoorden. De inhoud van de vorming is gepersonnaliseerd: na de behandeling van de basisprincipes van marketing, worden de problemen en verwachtingen van elke deelnemer prioritair behandeld.
|
De toegevoegde waarden van de vorming zijn: |
- Een snelle audit van de kwaliteit van de commerciële praktijken op basis van de antwoorden op de vragenlijst.
- Concrete verbeteringsvoorstellen in commerciële praktijken op korte en lange termijn.
- Verbeteringsvoorstellen rechtstreeks gelinkt aan de problemen eigen aan de onderneming.
- Verbeteringen op korte termijn van het bestaande klantenbestand.
- Verbeteringen op korte termijn van de manier waarop nieuwe klanten worden overtuigd en aangeworven.
- Bepaling van een realisatietermijn van de genomen beslissingen.
|
Inhoud |
- Enkele basisprincipes van de Marketing:
- Doelstellingen bepalen,
- Een doeltreffende Marketing mix ontwikkelen: zijn klanten kiezen en een ketting van middelen ontwikkelen om aan hun behoeften te beantwoorden
- Hoe zijn gesprekspartner herkennen?
- Hoe hem waarnemen?, Hoe hem identificeren?, Hoe hem motiveren?, Hoe hem behandelen?
- De verkooptechnieken
- Het onderhoud voorbereiden,
- De gesprekspartner contacteren,
- De behoeften kennen,
- Overtuigen,
- Afsluiten.
- De onderhandeling
- Voorstelling van de onderneming: de 7 basiselementen en de 10 gulden minuten.
|
Doelgroep |
- De verantwoordelijken van commerciële en marketingdiensten
- De “commerciëlen”
- Algemeen : alle personen die in een verbetering van de commerciële en verkoopmethodes zijn geïnteresseerd.
|
Animator : C. de Villenfagne |
- Bedrijfsleider;
- Raadgever bij meerdere ondernemingen;
- Gespecialiseerd in de opstelling van commerciële en marketingplannen in industriële en dienstondernemingen;
- Raadgever bij de UWE voor de Internationale Marketingcel;
- Raadgever bij ondernemingen voor de bevordering van export.
|